بانک شبکه

بانک شبکه

بانک شبکه ، اطلاعات در مورد نحوه راه اندازی شبکه
بانک شبکه

بانک شبکه

بانک شبکه ، اطلاعات در مورد نحوه راه اندازی شبکه

سوئیچ سیسکو مدل WS-C3850-48P-E

مشخصات و اطلاعات سوئیچ سیسکو 48 پورت WS-C3850-48P-E:

سوئیچ سیسکو WS-C3850-48P-E سوئیچ سطح حرفه ای با قابلیت استک می باشد و دارای 48 پورت اترنت +POE است و از سیستم عامل IP Services IOS پشتیبانی می کند که در بازار تجهیزات شبکه به فروش می رسد.

مزایای سوئیچ سیسکو WS-C3850-48P-E:

1ـ تکنولوژی Multigigabit Ethernet سیسکو

تکنولوژی Multigigabit Ethernet در سوئیچ سیسکو WS-C3850-48P-E یک نوآوری منحصر به فرد در سوئیچ های دسترسی اترنت سیسکو می باشد. با رشد عظیم اپلیکیشن های وایرلس جدید و استاندارد 802.11ac، دستگاه های وایرلس تقاضاها را برای افزایش پهنای باند شبکه ارتقا می دهند.

این امر به یک تکنولوژی نیاز دارد که از سرعت بالاتر از 1 گیگابیت بر ثانیه در کلیه زیرساخت های کابل پشتیبانی می کند. فناوری Multigigabit سیسکو  به شما اجازه می دهد تا از سرعت پهنای باند 1 گیگابیت بر ثانیه به 10 گیگابیت بر ثانیه از طریق کابل کشی سنتی Cat 5e یا بالاتر دست یابید. علاوه بر این، پورت های Multigigabit روی سوئیچ های انتخابی سیسکو از UPOE پشتیبانی می کنند که برای فضاهای کاری نسل جدید و اکوسیستم های اینترنت اشیاء (IoT) از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

تکنولوژی Multigigabit سیسکو مزایای قابل توجهی برای طیف متنوعی از سرعت ها، انواع کابل و پاور POE ارائه می دهد. مزایا را می توان به سه گروه مختلف طبقه بندی کرد:

 

  • سرعت های چندگانه (Multiple speeds):

فناوری Multigigabit سیسکو از مذاکره خودکار سرعت های چندگانه در پورت های سوئیچ پشتیبانی می کند. از سرعت های 100 مگابیت بر ثانیه، 1 گیگابیت در ثانیه، 2.5 گیگابیت بر ثانیه و 5 گیگابیت بر ثانیه در کابل Cat 5e و حداکثر 10 گیگابیت بر ثانیه در کابل کشی Cat 6a پشتیبانی می کند.

 

  • انواع کابل (Cable type):

این تکنولوژی از طیف وسیعی از کابل های متنوع از جمله Cat5e ،Cat6 ،Cat6a و بالاتر پشتیبانی می کند.

 

  • پاور POE:

این تکنولوژی از PoE ، +PoE و UPOE در انواع سرعت و انواع کابل ها پشتیبانی می کند.

 

2ـ معماری SD-Access:

معماری SD-Access سیسکو اولین راه حل شبکه سازی مبتنی بر صنعت برای سازمان ها می باشد که بر اساس اصول معماری شبکه دیجیتال سیسکو (Cisco DNA) ساخته شده است.

SD-Access بدون نیاز به طراحی مجدد شبکه، تقسیم بندی خودکار و end-to-end را برای جدا کردن ترافیک کاربر، دستگاه و اپلیکیشن فراهم می کند. SD-Access سیاست دسترسی کاربر را خودکار می کند تا سازمان ها اطمینان حاصل کنند، خط مشی های صحیحی برای هر کاربر یا وسیله ای با هر برنامه دیگری در شبکه ایجاد می کند. این کار با یک fabric شبکه واحد در سراسر LAN و WLAN انجام می شود که یک تجربه کاربری سازگار در هر مکانی بدون به خطر انداختن امنیت ایجاد می کند.

امروزه سازمان ها در مدیریت شبکه برای هدایت نتایج کسب و کار با چالش های بسیاری مواجه هستند. این محدودیت ها به دلیل پیکربندی دستی و ارائه ابزارهای پراکنده می باشد. SD-Access شامل موارد زیر می باشد:

یک راه حل مدیریت تحول که هزینه های عملیاتی را کاهش داده و چابکی کسب و کار را افزایش می دهد.

  • مدیریت مداوم تهیه و سیاست گذاری شبکه های وایرلس و سیمی
  • قطعه بندی خودکار شبکه و سیاست مبتنی بر گروه
  • دید متنی برای حل سریع مسئله و برنامه ریزی ظرفیت
  • رابط های باز و قابل برنامه ریزی برای ادغام با راه حل های ارائه دهندگان دیگر

 

3ـ دسترسی سیمی و وایرلس همگرا (Converged wired plus wireless access)

سوئیچ های سری 3850 سیسکو مانند سوئیچ سیسکو WS-C3850-48P-E اولین پلتفرم سوئیچینگ دسترسی با قابلیت استک می باشد که خدمات سیمی و وایرلس در یک پلتفرم مبتنی بر نرم افزار  IOS XE سیسکو فراهم می کند. سیسکو پیشگامانه میزبان بسیاری از قابلیت های غنی از قبیل دسترس پذیری مبتنی بر SSO در استک، granular QoS، امنیت و NetFlow انعطاف پذیر (FNF) سیمی و وایرلس با یک روش یکپارچه می باشد.  

همچنین ، ویژگی های سیمی و وایرلس به همراه سیستم عامل IOS سیسکو تعداد سیستم عامل های نرم افزاری را که کاربران قبل از فعال کردن آن ها در شبکه خود دارای صلاحیت / صدور گواهینامه هستند را کاهش می دهد.  پورت  کنسول منفرد برای مدیریت رابط خط فرمان Command-Line Interface (CLI) تعداد نقاط لمسی را برای مدیریت سرویس های سیمی و وایرلس کاهش می دهد. در نتیجه از این طریق پیچیدگی شبکه را کاهش می دهد، عملیات شبکه را ساده می کند و هزینه کل مالکیت (TCO) برای مدیریت زیرساخت ها کاهش می دهد.

دسترسی سیمی و وایرلس همگرا نه تنها پهنای باند وایرلس را در شبکه بهبود می دهد بلکه امکان استقرار وایرلس را نیز بهبود می بخشد. سوئیچ های 48 پورت سری 3850 سیسکو گذردهی وایرلس 40 گیگابیت بر ثانیه (گذردهی  20 گیگابیت بر ثانیه در مدل های 24 پورت / 12 پورت) را برای کاربران فراهم می کند.

این ظرفیت وایرلس با تعداد اعضای موجود در استک افزایش می یابد. این اطمینان حاصل می کند که شبکه می تواند با نیازهای فعلی پهنای باند شما مطابقت داشته باشد ، همانطور که توسط اکسس پوینت های مبتنی بر استاندارد IEEE 802.11n و استانداردهای وایرلس از جمله IEEE 802.11ac مطابقت دارد.  علاوه بر این، سوئیچ های سری 3850 سیسکو عملکردهای کنترلر وایرلس را برای دستیابی به مقیاس پذیری بهتر توزیع می کند. هر سوئیچ یا استک سری 3850 سیسکو می تواند مانند یک کنترلر وایرلس در دو حالت فعالیت کند:

 

4ـ عامل جا به جایی Mobility Agent (MA):

این حالت پیش فرض در سوئیچ های سری 3850 سیسکو عرضه شده است. در این حالت سوئیچ قادر به خاتمه تونل های CAPWAP از اکسس پوینت ها هستند  و اتصال وایرلس را برای مشتریان وایرلس فراهم می کنند. حفظ پایگاه داده های مشتری وایرلس و پیکربندی و اجرای سیاست های امنیتی و QoS برای مشتریان وایرلس و اکسس پوینت می تواند در این حالت اعمال شود. مجوز اضافی در سیستم عامل IP Base برای کار در حالت عامل جابه جایی مورد نیاز نمی باشد.

 

5ـ کنترلر با قابلیت جا به جایی Mobility Controller (MC):

در این حالت، سوئیچ های سری 3850 سیسکو می تواند علاوه بر هماهنگی قابلیت جابه جایی، مدیریت منابع رادیویی (RRM) و هماهنگی CleanAir سیسکو در یک زیر دامنه با قابلیت جا به جایی، کلیه وظایف با قابلیت جا به جایی را انجام می دهد. حالت کنترلر با قابلیت جا به جایی را می توان در رابط خط فرمان (CLI) سوئیچ فعال کرد. هنگامی که سوئیچ های سری 3850 سیسکو مانند یک کنترلر با قابلیت جابه جایی عمل می کند، سیستم عامل IP Base مورد نیاز می باشد. کنترلر LAN وایرلس 5508 سیسکو، ماژول 2 سرویس های وایرلس سیسکو (هنگام اجرای نسخه 7.3 AireOS) و کنترلر LAN وایرلس 5760 نیز می توانند این کار را برای استقرارهای بزرگتر انجام دهند.

عامل های با قابلیت جا به جایی در قفسه های سیم کشی 40 گیگابیت در ثانیه وایرلس را در هر پورت RJ45 سوئیچ های گیگابیت اترنت 48 پورت (nx 40 گیگابیت بر ثانیه برای یک استک با n سوئیچ) فراهم می کند و کنترلرهای با قابلیت جا به جایی برخی از عملکردهای وایرلس مرکزی را مدیریت می کنند. همچنین استقرار وایرلس مبتنی بر دسترسی همگرا مقیاس پذیری عالی ای را برای وایرلس فراهم می کند و گذردهی وایرلس را به طور توجهی بهبود می دهد.


منبع : 

خرید سوئیچ سیسکو  WS-C3850-48P-E

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.