بانک شبکه

بانک شبکه

بانک شبکه ، اطلاعات در مورد نحوه راه اندازی شبکه
بانک شبکه

بانک شبکه

بانک شبکه ، اطلاعات در مورد نحوه راه اندازی شبکه

زیر ساخت شبکه و نصب و راه اندازی شبکه

Image result for ‫راه اندازی شبکه‬‎

زیرساخت شبکه بستری نرم افزاری و سخت افزاری به منظور  ایجاد مسیر ارتباطی کاربران، سرورها و سرویس های تحت شبکه با یکدیگر است. بک زیرساخت شبکه کار آمد باید بتواند تمامی نیازهای ارتباطی کاربران شبکه که از پیش تعیین شده است ، بر اساس محدوده جغرافیایی استقرار، تعداد و نوع کاربران و مقدار ترافیک تولیدی در مبدا و مقصد توسط کاربران را از نظر سرعت و امنیت با بالاترین کیفیت ممکن برآورده سازد.

برای رسیدن به این هدف و بوجود آوردن بستری یکپارچه به گونه‌ای که بتواند کلیه خواسته‌های فعلی، پیش بینی شده و آتی سازمان‌ها را مطابق با آخرین دستاوردها و فن آوری‌های روز برآورده نماید، بدست آوردن شناختی صحیح از تمامی نیازهای سازمان‌ها امری ضروری می باشد.

بررسی درست نیازهای سازمان ها و شرکت های بزرگ و کوچک جهت اجرای زیر ساخت شبکه با بهره گیری از تجربه و دانش کارشناسان ما همگام با استاندارد های روز جهانی علاوه بر فراهم آوری دید مناسب‌تر، باعث کاهش هزینه‌های شما نیز میشود.درمقاله بعدی یکی از شرکت های تخصصی در زمینه نصب و راه اندازی تجهیزات وایرلس را معرفی خواهیم کرد.

خدمات  زیرساخت شبکه
  • تهیه RFP و بررسی نیازها برای اجرای زیرساخت شبکه
  • طراحی و  اجرای زیرساخت شبکه‌های کامپیوتری
  • نصب و اجرای انواع ترانکینگ و کانالهای ارتباط کابل
  • کابل کشی ساختاریافته شبکه (کابل مسی و فیبر نوری) ، تلفن، برق و UPS همگام با تکنولوژی های روز دنیا
  • مستند سازی و ارائه نقشه شبکه کابلی و یا بیسیم
  • نصب و راه اندازی انواع تجهیزات زیرساخت شبکه مانند انواع روتر ها، سوئیچ ها، مودم های مخابراتی و …
  • تجزیه، تحلیل و بررسی نیازمندی های جامع دیتا سنتر
  • طراحی و اجرا زیر ساخت فیزیکی ( Passive ) و منطقی ( Switching & Routing ) دیتا سنتر
  • طراحی و اجرای راهکار های ارتقا و بهینه سازی زیرساخت ارتباطی موجود



خدمات شبکه های بیسیم

  • طراحی، نصب و راه اندازی شبکه های بیسیم MESH
  • طراحی، نصب و راه اندازی شبکه HotSpot
  • مشاوره، طراحی، پیاده سازی و پشتیبانی WISP
  • طراحی، نصب و راه اندازی شبکه های بیسیم Indoor و Outdoor
  • امکان سنجی، طراحی، نصب و راه اندازی لینک های PTP
  • امکان سنجی، طراحی، نصب و راه اندازی لینک های PTMP


نصب و راه اندازی شبکه

اولین عامل در کارایی شبکه طراحی ، نصب و راه اندازی اصولی بر طبق استاندارد آن که به عنوان اصلی ترین و اولین قدم در راه اندازی یک شبکه جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده است. به طوری که اگر این امر برای مدیریت سازمان دارای اهمیت باشد کار خود را به یک نیروی تازه استخدام شده و بی تجربه نمی سپارد. ممکن است درابتدای کار هزینه کم برای برخی مدیران در اولویت باشد اما اگر نصب اولیه شبکه بدون دانش و تجربه کافی انجام گیرد کارفرما باید خود را برای هزینه های بیشتر از هزینه نصب آماده نماید زیرا همواره شبکه با اختلات جدی مواجه خواهد شد.

امروزه با گسترش فناوری اطلاعات و نیاز به بهره مندی از خدمات شبکه در این حوزه ، نیاز 

ffffff


انواع تجهیزات شبکه های کامپیوتری سخت افزاری ( ویژگی .کاربرد.معرفی)

هیچ کس در دنیا نمی‌تواند انتخاب تجهیزات شبکه را بی‌اهمیت جلوه دهد ، شبکه های کامپیوتری بخش حیاتی کسب و کار کوچک شما را تشکیل می دهند .اینکه  یک شرکت کوچک کار خود را با راه اندازی یک شبکه‌ی کامپیوتری کاملاً ابتدایی آغاز کند چیز عجیبی نیست.

 شما با کمک این بخش می‌توانید با کارمندان و مشتریان خود ارتباط برقرار کنید و همچنین هر شبکه منحصر به فرد است و می‌تواند متغیرهای بسیاری داشته باشد.

 در مراحل راه اندازی شبکه برای یک شرکت کوچک تولید فیلم با راه اندازی یک شبکه برای شرکت مشاور املاک بسیار متفاوت وجود دارد که امروزه این کار به امر رایجی تبدیل شده است که شرکت‌ها بخشی از خدمات شبکه‌ای خود را به صورت محلی راه اندازی می‌کنند و بخش دیگر آن را به خدمات ابری محول می‌کنند.

با کمک فناوری ابری می‌توان ترافیک و حافظه‌ی شبکه‌ی محلی را سبک  کرد؛ هر چند که این رویکرد چالش‌های مخصوص به خود را به همراه دارد. در این مطلب می‌خواهیم به برخی از بهترین شیوه‌های برنامه ریزی برای ارائه خدمات نصب و راه اندازی شبکه یک شرکت نگاهی بیندازیم.


نیازهای شبکه خود را ارزیابی کنید!

همانطور که گفته شد هر شبکه ای منحصر به فرد است به همین جهت اولین قدم برای خرید تجهیزات شبکه مورد نیاز و همچنین نصب وراه اندازی شبکه یک شرکت کوچک شناخت تجهیزات مورد نیاز است ؛ با پرسیدن سوالاتی از خود و پاسخ به آن می‌توانید ، طرحی تقریبی از یک شرکت را ترسیم کنید تا  تجهیزات مورد نیاز را شناسایی کنید.

طی فرآیند برنامه ریزی برای پیاده سازی شبکه بهتر است پرسش‌های زیر را از خود بپرسید:

  •  چه تعداد کامپیوتر، پرینتر و دستگاه‌ جانبی قرار است به شبکه متصل شود؟
  •  کارمندان به چه برنامه‌هایی نیاز دارند؟
  • نوع فایل‌هایی که قرار است به اشتراک و ذخیره سازی شوند چیست؟
  •  آیا کارکنان از راه دور نیاز به دسترسی  VPN خواهند داشت؟
  •  وایرلس چه فضایی را باید پوشش دهد؟
  •  چه نوع دستگاه‌های قابل حملی قرار است به این شبکه متصل شوند؟
پاسخ دادن به این سؤال‌ها می‌توانید نقشه شبکه خود را طراحی و تجهیزات سخت افزاری آن را بسیار راحت‌تر خریداری کنید و مطمئن شوید که شبکه‌ی شما می‌تواند نیازهای کسب و کار شما را پاسخ دهد. اگر می‌خواهید از طریق شبکه‌ی قدیمی و کند خود در زمان اشتراک گذاری فایل‌های بزرگ خود  به مشکل برخورد نکنید باید یک پردازنده‌ی مرکزی متصل شده (AP) خریداری کنید و یا اینکه برای جلوگیری از نظر مشکل در ارتباط با تعداد پورت‌ها ،   باید در انتخاب تعداد پورت‌های شبکه دقت کنید.


شبکه بی سیم در مقایسه با شبکه سیم دار

امروزه اغلب کسب و کارها از هر دوی این شبکه‌ها استفاده می‌کنند. ممکن است برای متصل کردن پرینترها و دستگاه‌های حافظه به یک شبکه از اترنت استفاده کنند به گونه‌ای که کارمندان بتوانند از طریق وایرلس به این شبکه دسترسی داشته باشند. در صورتی که یک شبکه‌ی بی سیم مطمئن داشته باشید می‌توانید این امکان را برای کارمندان خود فراهم کنید تا از انواع مختلفی از دستگاه‌ها استفاده کنند که البته این کار مزایا و معایب مخصوص به خود را دارد. برای آنکه متوجه شوید که چه پارامترهایی در شبکه برای شما با ارزش است، به موارد زیر توجه کنید:

·        اگر راحتی برایتان اولویت اول است در این صورت از شبکه‌ی بی سیم استفاده کنید.

·        اگر سرعت و اطمینان از هر چیز دیگری برایتان مهم‌تر است در این صورت از شبکه‌ی با سیم استفاده کنید.

·        اگر امنیت برایتان مهم است از شبکه‌ی با سیم استفاده کنید.

قابل ذکر است که افزودن یک شبکه‌ی بی سیم به یک شبکه‌ی با سیم کار دشواری نیست ،  اما بهتر است در همان ابتدا برای خود مشخص کنید که اصلاً به شبکه‌ی بی سیم نیاز است یا خیر؟ به احتمال زیاد به این شبکه نیاز و بر همان اساس سخت‌افزار سازگار را نیز انتخاب خواهید کرد. انبار تجهیزات جانبی خود را مروری بکنید و ببینید که کدام یک از آن‌ها شبکه‌ی وایرلس را پشتیبانی می‌کنند و کدام یک پشتیبانی نمی‌کنند.


تجهیزات سخت افزار شبکه

هنگام ساختن یک شبکه کوچک اداری ضروری‌ترین تجهیزاتی که شما نیاز دارید، سوئیچ ها و روترها می باشند. اگر چه سوئیچ و روتر به نظر یکسان می رسند اما این دو دستگاه عملکردی متفاوت در یک شبکه انجام می‌دهند. اغلب کسب و کارهای کوچک از یک روتر متصل به یک سرور استفاده می‌کنند. از شرکت ارائه دهنده‌ی اینترنت خود بپرسید که آیا روتری در اختیار شما قرار خواهند داد یا خیر. اغلب این شرکت‌ها این کار را می‌کنند. البته می‌توانید روتر مخصوص بر اساس نیاز خود را  بر اساس هزینه ای که در نظر دارید خرید نمایید و دقت داشته باشید  که از بابت کیفیت نیز مناسب باشد . شرکتی مانند سیسکو روترها (و تجهیزات شبکه‌ی دیگر) معروفی را می‌سازد و از لحاظ کیفیت و خدمات پس از فروش بسیار  مناسبی هستند.

معرفی تمامی تجهیزات مورد نیاز یک شبکه در این مقاله امکان‌پذیر نیست. تجهیزات استانداردی که اغلب برای راه اندازی یک شبکه‌ کوچک مورد نیاز است را در ادامه بررسی می‌کنیم:



سوئیچ:


یک سوئیچ شبکه می تواند چند ابزار را که در یک ساختمان هستند از جمله: کامپیوتر، پرینتر و سرور شبکه را به هم متصل کند . شبکه برای سایر ابزارها شرایطی فراهم می کند که اطلاعات را به اشتراک بگذارند و همچنین باهم در ارتباط باشند. با اشتراک گذاری اطلاعات و اختصاص دادن منابع یک شبکه، در هزینه صرفه جویی می شود و بهره وری افزایش پیدا می کند.

با توجه به شرایط مدیریت، سوئیچ های شبکه به سه دسته طبقه بندی می شوند : سوئیچ های غیر مدیریتی، سوئیچ های مدیریتی وسوئیچ های  تحت شبکه (هوشمند) که شما بر اساس اندازه ی شبکه و میزان کنترلی که می خواهید بر روی شبکه تان داشته باشید سوئیچ مناسب با شبکه تان را انتخاب می کنید.

سوئیچ شبکه یک ابزار با سرعت بالا است که از سوئیچینگ بسته ها (packet ) در جهت دریافت، فرآیند و ارسال داده ها به چند ابزار در یک شبکه محلی استفاده می کند.

 از جمله سوئیچ های پرفروش که می توان معرفی کرد سوئیچ های : سوئیچ سیسکو مدل WS-C3750G-12S-S  و سوئیچ سیسکو مدل WS-C2960X-48FPS-L

 می باشد که در مقالات بعد بطور اختصاصی به ویژگی های همه سری های سوئیچ پرداخت خواهیم کرد.


روتر:

روترها شبکه‌های متعدد را با هم همپوشانی می‌کنند. هنگام ساختن یک شبکه کوچک اداری، به یک یا چند روتر نیاز دارید. کار روتر کامپیوترهای شبکه ، اتصال شما به  اینترنت است. روتر به عنوان یک توزیع کننده عمل کرده و  بهترین مسیر را برای ارسال اطلاعات خود انتخاب می‌کند. روتر اغلب توسط ISP ارائه می‌شود و از طریق آن می‌توانید به شرکت خود یا به اکسترانت متصل شوید. روترها کسب و کار شما را به جهان متصل می کنند، اطلاعات شما را از تهدیدات امنیتی محافظت می‌کند. حتی می‌تواند تصمیم بگیرد که کدام کامپیوتر اولویت بیشتری نسبت به دیگر کامپیوترها دارد.

از جمله روترهای پرفروش و با قابلیت که مقرون به صرفه  ،  روتر سیسکو مدل Cisco 1941-K9 می باشد. البته لازم به ذکر است که امکان دارد که نیازمندی شما در شبکه مدل دیگری باشد که با مراجعه لینک روتر می توانید دیدن فرمایید.


سرور:

سرورها می‌توانند بسیاری از سرویس‌ها را فراهم کنند؛ مانند DHCP، احراز هویت و ذخیره سازی داده. همچنین از آن‌ها می‌توان به صورت ابری یا غیر ابری استفاده کرد.


فایروال:


فایروال در برخی مواقع در خود Gateway به صورت توکار پیش بینی شده است اما مدل‌های مجزا پیشرفته‌تر هستند. از طریق فایروال می‌توان با اسپم‌ها، ویروس‌ها و نفوذهای بدون مجوز مقابله کرد.


وی پی ان VPN:

VPN می‌تواند یک دستگاه مجزا و یا سرویسی بر بستر یک سرور باشد. کارمندان با کمک VPN می‌توانند حین مسافرت یا دورکاری به صورت امن به شبکه دسترسی پیدا کنند.


WiFi/AP:

این مؤلفه در برخی مواقع در خود روتر یا gateway به صورت داخل دستگاه ساخته شده است؛ اما AP های مجزا قدرتمندتر بوده و مدیریت آن‌ها آسان‌تر است.

در نظر داشته باشید که هر یک از این محصولات به صورت مجزا و یا به صورت بسته‌ای به فروش می‌رسند. مثلاً می‌توانید فایروال را در کنار قابلیت‌های VPN خریداری کنید؛ مانند مدل‌های محبوب وی پی ان باراکودا.

به عنوان مثال شرکتی به این نتیجه می‌رسد که در دفتر خود تنها به یک مدل تک کابل نیاز دارد و با همین برنامه تجهیزات شبکه را خریداری می‌کنند، بدون آنکه سرعت کابل برای نیازهای آتی شرکت در نظر گرفته شود. اما ممکن است تنها پس از چند ماه از راه اندازی شبکه و بعد از اشباع شدن ترافیک شبکه از تصمیم خود پشیمان شوند و در این مرحله تغییر زیرساخت شبکه هزینه سنگینی برای آن‌ها خواهد داشت.

همان‌طور که کار سیم‌کشی برق در ساختمان را باید به یک برق‌کار متخصص سپرد؛ راه اندازی شبکه یک شرکت نیز باید توسط متخصصان این زمینه انجام شود. شبکه‌ها رشد می‌کنند و دستخوش تغییرات قرار می‌گیرند، اما اساس آن باید به صورت علمی و منطقی و توسط فردی ماهر بنا شود.

 

 

راهنمای خرید تجهیزات شبکه ( قسمت دوم)

در مقاله قبل به تجهیزات شبکه فعال اشاره کردیم در این مقاله به تجهیزات غیرفعال می پردازیم؛

تجهیزات غیرفعال زیرساخت و زیربنای فعالیت تجهیزات اکتیو هستند ؛ و برای انتقال اطلاعات به جریان برق نیاز ندارند .

 

انواع تجهیزات غیر فعال عبارتند از:


1-2- کابل : کابل شبکه زیر ساختی برای انتقال داده می‌باشد و از اهمیت بالایی برخوردار است و به بیان دیگر همانند راه‌های ارتباطی عمل می‌کند ،  این داده ها در واقع همان اطلاعات شما هستند که کدگذاری شده و نهایتا به داده تبدیل شده‌اند.


  • موارد مهم در انتخاب و خرید کابل  :

1-نوع نیاز شما بر اساس محل عبور کابل :

در صورت عبور کابل از محل‌های پر نویز مثل کابل‌های برق فشار قوی بر روی کابل‌های شبکه باعث ایجاد اختلال خواهد شد. در این صورت برای جلوگیری از این اختلال نیاز به وجود شیلد در کابل می‌باشد.

2-وجود یا عدم وجود سیستم ارتینگ: 

در صورت نیاز به سیستم ارتینگ می بایستی از کابل های SFTP استفاده کرد .

3-طول مورد نیاز:

با توجه به اینکه بلندترین طول قابل استفاده در کابل های شبکه در محیط آزمایشگاهی 100 متر می‌باشد ، حال در محیط واقعی توصیه‌ی ما استفاده از کمتر از 90متر طول کابل است. در بازار کابل شبکه به دوصورت تست و غیرتست موجود است. در صورتی که به طول های بلند احتیاج دارید حتما از کابل های دارای تست فلوک استفاده کنید.

4-جنس روکش کابل:

لازم به ذکر است که کابل‌های شبکه در دوجنس روکش وجود دارد که عبارتند از PVC و LSZH.  در زیر به مقایسه این دومدل می پردازیم:  هنگام آتش‌سوزی کابل‌های PVC بر اثر سوختن ، از خود گازهای هالوژن متصاعد می کنند که این گازها بسیار سمی می باشند اما روکش های LSZH بر اثر سوختن گاز سمی متصاعد نمی‌کنند که این گزینه نیز می‌توانید در خرید به شما کمک کند.

5-جنس آلیاژ داخل کابل:

کابل‌های شبکه موجود در بازار دارای 8رشته می باشند که متاسفانه برخی از آن‌ها تمام مس نیستند و از آنجا که این موضوع برای انتقال داده در کابل‌های شبکه بسیار مهم می‌باشد به همین جهت تست فلوک نشان دهنده‌ی این مورد است چرا که اگر در رشته‌های داخلی از ترکیب مس و آلومینیوم استفاده شود در متراژ بالا کابل دچار اختلاف ولتاژ ورودی و خروجی می‌شود که این حالت باعث ایجاد اختلال در شبکه خواهد شد.

 

  • معروفترین برندهای این حوزه عبارتند از:

1-لگراند

2-نگزنس

3-اشنایدر

4-بلدن

5-متا

6-فول

7-برند رکس

 

 

2-2-  پچ پنل : وظیفه‌ی آنها اتصال نقاط انتهایی کابل شبکه‌ به دستگاه‌های اکتیو مانند  هاب ، روتر و غیره می‌باشد. پچ پنل ها به طور کلی به دو دسته بندی Loaded و Unloaded تقسیم میشوند. که تفاوت این دو در دارا بودن کیستون ها است که Loaded دارای کیستون می باشد و Unloaded ، بدون کیستون است.



  • مواردی که در انتخاب و خرید پچ پنل باید در نظر گرفت :

1-نوع کابل استفاده شده جهت استفاده در پچ پنل:

توجه داشته باشیدکه در صورت استفاده از کابل SFTP در شبکه بهتر است که از پچ پنل SFTP استفاده کنید و همچنین در صورت استفاده کابل UTP در شبکه باید از پچ پنل UTP استفاده کرد.

2-برند کابل:

در شبکه رعایت برخی نکات باعث می‌شود تا شبکه ای بدون مشکل داشته باشید . در برند  نیز بهتر است که برند کابلی که استفاده می کنید با برند پچ پنلی که استفاده می کنید یکی باشد.

3-تعداد پورت پچ پنل:

در انتخاب پسیو پچ پنل بر اساس نیاز خود در شبکه می‌توانید از دونوع ،  24پورت و 48 پورت استفاده کنید.


  • بهترین برندهای این حوزه عبارتند از:

1-لگراند

2-نگزنس

3-AMP

4-اشنایدر

5-بلدن

 

2-3- پچ کورد : برای اتصال بین سوئیچ شبکه و پچ پنل و همچنین اتصال بین کامپیوتر (کارت شبکه) و پریز شبکه کاربرد دارد و در طول‌های 50،30 سانتی متر 15،10،5،4،3،2،1 متر هستند و با دو جنس روکش PVC و LSZH در بازار موجود هستند.


  • موارد مهم در انتخاب و خرید پچ کورد  :

1-نوع Category پچ کورد:

عموما در پچ کوردهای CAT5 از 4رشته سیم استفاده شده است و این ممکن است باعث ایجاد مشکل برای شما شود.


2-انتخاب نوع پچ کورد بر اساس کابل و پچ پنل:

دقت داشته باشیدکه در صورت استفاده از کابل و پچ پنل SFTP در شبکه بهتر است که از پچ کورد SFTP استفاده کنید و همچنین در صورت استفاده کابل و پچ پنل UTP در شبکه باید از پچ کورد UTP استفاده کرد.


3-طول مورد نیاز برای پچ کورد:

پچ کوردها در طول‌های متفاوتی تولید می‌شوند، با توجه به طول مورد نیاز در شبکه می توانید ابعاد مختلف را انتخاب کنید که هرچه ابعاد مورد نیاز دقیق تر باشد  کار شما مرتب تر و شکیل تر خواهد بود.


  • برترین برندهای این حوزه عبارتند از:

1-لگراند

2-نگزنس

3-AMP

4-اشنایدر

5-بلدن

 

 

2-4- فیبر نوری : فیبر نوری دارای ویژگی‌های بیشتر و برتری نسبت به کابل ها می باشد اولین ویژگی آن طول آن می‌باشد که در مقایسه با کابل ها از طول بیشتری برخوردار است. پشتیبانی آن که در محیط های Single mode تا 10کیلومتر  و در محیط های  Multi mode تا 550 متر می‌باشد.

 با فیبر نوری می‌توان داده‌های تصویر، صوت و داده‌های دیگر را به راحتی با پهنای باند بالا تا 10 گیگابیت بر ثانیه و حتی بالاتر را انتقال داد.


  • موارد مهم در انتخاب و خرید فیبر نوری  :
1-محیط نصب فیبر

2-Single mode و Multi mode بودن آن.

3-بودجه


  • برترین برندهای این حوزه عبارتند از:

1-نگزنس

2-برندهای ایرانی

 

 

2-5- کیستون پریز : این قطعه در واقع نوعی کانکتور مادگی است که جهت برقراری ارتباط بین کابل شبکه با سایر تجهیزات دیگر مانند سوئیچ ها، روترها، سرورها و یا کیس کامپیوتر کاربران نهایی، مورد استفاده قرار می گیرد.


  • موارد مهم در انتخاب و خرید کیستون پریز:

1-دقت داشته باشیدکه در صورت استفاده از کابل و پچ پنل و پچ کورد SFTP در شبکه بهتر است که از  کسیتون پریز SFTP استفاده کنید و همچنین در صورت استفاده کابل و پچ پنل و پچ کورد UTP در شبکه باید از کیستون پریز  UTP استفاده کرد.

2-انتخاب بر اساس پهن (Tick) و باریک (Tin) بودن آن

3-در هنگام انتخاب برند بهتر است که با کابل هم برند باشند.


  • معروفترین برندهای این حوزه عبارتند از:

1-لگراند

2-نگزنس

3-بلدن

4-AMP

5-دلینک

 

 

2-6- سر سوکت : سرسوکت یا کانکتور RJ45 در تمام اتصالات مربوط به شبکه می‌توان استفاده کرد.

سرسوکت ها در دو مدل UTP و SFTP می باشند. و همچنین در Category های مختلفی مانند CAT5 ، CAT6 و CAT6A و CAT7 موجود می باشند.


  • موارد مهم در انتخاب و خرید سرسوکت:

1-دقت درانتخاب Category مناسب بر اساس کابل انتخاب شده


  • برترین برندهای این حوزه عبارتند از:

1-لگراند

2-نگزنس

3-بلدن

4-AMP

 

2-7- رک : یک محفظه‌ی شیشه‌ای،  فلزی می‌باشد که برای نگهداری و همچنین محافظت تجهیزاتی مانند کابل، سوئیچ ، پچ پنل ، سرور ، تجهیزات مخابراتی و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرد. رک در ابعاد مختلفی ساخته شده است و واحد اندازه گیری در رک ها بر اساس Unit می‌باشد.


  • موارد مهم در انتخاب و خرید رک:

1-تهویه مناسب رک

2-مقاومت بدنه رک

3-مقدار فضای مورد نیاز (تعداد U)

 

  • برترین برندهای این حوزه عبارتند از:

1-برندهای ایرانی

2-اچ پی

3-دل

 

2-8- نگهدارنده کابل: وظیفه‌ی آن نگهداری پچ کوردها و مرتب کردن آن‌ها در داخل رک می‌باشد و که جایگاه آن در داخل رک بین پچ پنل و سوئیچ شبکه است. علی رقم ساده بودن این محصول استفاده از آن در آرایش رک و متعلقات نصب شده در رک بسیار موثر بوده و شکل و شمایل کار را بسیار زیبا می کند. توصیه ما به شما عزیزان استفاده حتمی از نگهدارنده ی کابل (Cable management) مابین پچ پنل و سوئیچ شبکه می باشد.

 

 

 

در پایان،  در مقاله فوق برندهای معتبر شبکه را برای شما بیان نموده ایم . لازم به ذکر است امکان وجود برخی برندهای معتبر دیگر نیز که از لیست فوق از قلم افتاده باشند وجود دارد.
نکته‌ی مهم راهنمایی برای  انتخاب درست و صحیح تجهیزات اکتیو و پسیو شبکه می‌باشد چرا که در صورت انتخاب ناصحیح و عجولانه مشکلات بسیاری در زمان اجرای پروژه و پس از آن که مربوط به پشتیبانی شبکه می باشد را خواهید داشت. امیدواریم که توانسته باشیم با این مقاله به انتخاب شما کمک کرده باشیم.