بانک شبکه

بانک شبکه

بانک شبکه ، اطلاعات در مورد نحوه راه اندازی شبکه
بانک شبکه

بانک شبکه

بانک شبکه ، اطلاعات در مورد نحوه راه اندازی شبکه

آرایش رک چرا و چگونه صورت می گیرد؟

در ابتدا نیاز است که اطلاعات درباره رک  و مشکلات نصب و راه اندازی شبکه در رک و نحوه برطرف نمودن آن اطلاعات کافی را داشته باشیم.

برای داشتن یک شبکه کامپیوتری، شما به تجهیزاتی نظیر سوئیچ ، سرور، روتر ، یوپی اس و غیره نیاز دارید. برای خرید هر کدام از این دستگاه ها هزینه زیادی صرف می شود، پس وظیفه یک کارشناس و یا یک مدیر IT حفاظت کامل از این تجهیزات در برابر آسیب های احتمالی می باشد که برای این کار از رک استفاده می شود که طبق استاندارد ساخت رک ، این تجهیزات درون جایگاه خود قرار می گیرند و محافظت می شوند.

زمانی که تجهیزات را درون رک قرار می دهیم کابل زیادی در آن قرار می گیرد که نیازمند مرتب کردن می باشد. در ادامه به چند سوالی که در آرایش رک ممکن است برایتان پیش بیاید ، می پردازیم.

چرا پس از کابل کشی شبکه به آرایش رک نیاز داریم؟

 

عوامل متعددی سبب می شود تا یک رک کابل کشی شده نیاز به مرتب شدن و یا به اصطلاح آرایش نیاز داشته باشد اما مهمترین آنها شامل موارد زیر است:

نحوه صحیح آرایش و چیدمان رک شبکه

۱ـ مشخص نمودن کابل های شبکه :

 

یک شرکت و یا سازمان که دارای تعداد زیاد تجهیزات است ، برای برقراری ارتباط میان این تجهیزات نیازبه کابل شبکه  متفاوت دارد. کابل کشی در شبکه های بزرگ پیچیده بوده و اگر به طور استاندارد و مرتب صورت نگیرد تشخیص مسیرهر کدام از کابل ها در صورت بروز مشکل کار سخت و یا حتی غیر ممکن خواهد بود.از طرفی در صورتی که این کابل ها به صورت منظم در رک به سایر دستگاه ها متصل نگردند رک ظاهری آشفته خواهد داشت. که همین عوامل موجب می شود که پس از کابل کشی با توجه به رنگ هرکدام، آنها را دسته بندی و مرتب نماییم.

 

۲ـ گردش درست هوا در داخل رک:

 

کلیه دستگاه های موجود در رک هنگام فعالیت گرمای زیادی تولید می کنند که توسط فن های نصف شده در رک دمای ایجاد شده توسط آنان کنترل خواهد شد. هنگامی که کابل کشی به صورت منظم نباشد، گردش هوا به درستی صورت نگرفته و حتی ممکن است منجر به آتش سوزی گردد. بنابراین هنگام کابل کشی در نظر گرفتن فضای مناسب باعث بهبود جریان هوا و مدیریت تجهیزات شبکه می‌شود.

عوامل تاثیرگذار در آرایش رک کدامند؟

 

۱ـ نوع رک:

 

رک ها در دو دسته ایستاده و دیواری موجود می باشد که هر کدام از آنها دارای ابعاد مختلفی هستند. مدیران شبکه و یا شرکت های ارائه دهنده خدمات شبکه بر اساس نیاز شرکت و یا سازمان نوع آن را تعیین می نمایند.

 

۲ـ طراحی اولیه رک :

 

قبل از هر اقدامی در رابطه با نصب تجهیزات شبکه و یا کابل کشی طراحی اولیه آن از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. یکی از دلایل اصلی این اقدام این است که پس از نصب تجهیزات و کابل کشی آن، ایجاد تغییر در آن کار دشواری است. به همین دلیل با در نظر گرفتن این عامل دیگر با مشکل جابه‌جایی تجهیزات پس از قرار گرفتن در جایگاه خود (یا به عبارتی ساده تر پس از سوار شدن تجهیزات بر روی آن) مواجه نخواهید شد.

 

۳ـ نحوه قرار گیری تجهیزات شبکه در درون رک :

 

جهت استفاده حداکثری از فضای داخل رک، نحوه قرار دادن تجهیزات در درون آن دارای اهمیت است. به طوری که می توانید با قرار گیردادن مناسب تجهیزات، فضای لازم جهت ارتقای شبکه را ایجاد نمایید.نحوه قرار گیری استاندارد تجهیزات شبکه در درون رک به این صورت است که ابتدا تجهیزاتی که دارای وزن سنیگین تری هستند مانند یو پی اس و سرورها در قفسه های پایینی رک قرار می گیرند.

به طور کلی می توان گفت در رک های ایستاده تجهیزاتی نظیر کنسول مانیتور و کیبورد در وسط قرار می گیرند ( البته دلیل قرار گیری آن در مرکز راحتی استفاده از آن می باشد). سایر تجهیزات نیز مانند سوئیچ ها بر اساس وزن در طبقات بالایی قرار می گیرند.

لازم به ذکر است که دلیل این کار این است که نیمه پایین رک همواره خنک تر از نیمه بالائی آن می باشد و از طرفی سنگینی سرورها به پائین کابینت منتقل می شود و امکان برخورد تصادفی بدلیل عدم دسترسی دست و یا ضربات احتمالی پا به حداقل می رسد. همچنین vibration یا لرزش فن های سرور در پائین کابینت بهتر خنثی می شود. البته در شرایط خاص می توان چیدمان سرورها را تا بالای رک انجام داد اما استفاده از نگهدارنده رک در این حالت لازم است.

 

۴ـ توزیع کابل در داخل رک :

 

این مرحله که به عنوان عامل پایانی و اصلی در آرایش رک صورت می گیرد، علاوه بر تجهیزات مورد نیاز، نیاز به دانش فنی نیز دارد.

تجهیزات لازم جهت سازماندهی رک:

 

معمولاً کارشناسان شبکه به دنبال تجهیزاتی هستند که هم سرعت نصب را افزایش داده و هم رک نصب شده ظاهر مناسبی داشته باشد از جمله این تجهیزات به موارد زیر اشاره کرد:

1ـ پچ پنل :

 

پچ پنل ها به عنوان یکی از تجهیزات ضروری جهت مرتب سازی رک مورد استفاده قرار می گیرند. عموما از پچ پنل های ۲۴ یا ۴۸ پورت استفاده می شود. گاهی ممکن است تعداد کاربران فعلی کم باشد اما در آینده امکان افزایش تعداد آنان وجود داشته باشد، برای این کار متخصصان شبکه هموراه هنگام کابل کشی تعداد زیادی سوکت را به پچ پنل ها متصل می نمایند. با انجام این کار شاید در حال حاضر نیازی به استفاده از آنان نباشد اما در آینده می توان بدون مشکل کاربران بیشتری را به شبکه متصل نمود.

نحوه صحیح آرایش و چیدمان رک شبکه
نحوه صحیح آرایش و چیدمان رک شبکه

2ـ مدیریت کننده کابل افقی :

 

این مدل از مدیریت کننده های کابل بین سوئیچ شبکه و پچ پنل قرار می گیرد. هدف استفاده از آنها ایجاد نظم و مسیر مناسب برای انتقال پچ پنل ها بین سوئیچ ها و پچ پنل های شبکه می باشد. با این کار آسیب وارده به پچ پنل ها کاهش می یابد.

3ـ مدیریت کننده کابل عمودی:

 

این مدل از مدیریت کننده ها از سستی کابل ها جلوگیری و محل عبور کابل های قطور می باشد. همچنین در پشت رک نیز جهت سهولت در دسترسی و مرتب سازی فضای آن می توان از آنها استفاده کرد.

نحوه صحیح آرایش و چیدمان رک شبکه
نحوه صحیح آرایش و چیدمان رک شبکه

4ـ بست کمربندی:

 

شاید کمتر کسی از بست های کمربندی جهت مرتب سازی رک استفاده نماید. اما می توان آن را یکی از تجهیزات مهم و ضروری دانست و می توان با استفاده از آن به درستی، کابل های شبکه را مدیریت کرد.

5ـ لیبل کابل شبکه:

 

استفاده از لیبل در کابل کشی همواره مدیران شبکه را در راستای برطرف نمودن سریع و درست مشکلات شبکه کمک می نماید و همچنین سرعت انجام آن را بیشتر می کند.

نحوه صحیح آرایش و چیدمان رک شبکه
نحوه صحیح آرایش و چیدمان رک شبکه

6ـ پچ کورد:

 

استفاده از پچ کورد ها علاوه بر ایجاد ظاهری مناسب در رک، از سبب تسریع در خرابی شبکه خواهد شد.

7ـ بلنک پنل :

 

برای بخش هایی از رک که به هیچ کدام از تجهیزات شبکه اختصاص داده نشده از پنل خالی (blank panel)  استفاده نمایید. این کار از لحاظ زیبایی رک نیز بسیار تأثرگذار می باشد.

نحوه صحیح آرایش و چیدمان رک شبکه

نکته : برای ایجاد یک دیتا سنتر استاندارد، در هنگام طراحی فضای کابل را فراموش نکنید. معمولا فضای بلا استفاده بالای رک برای سازماندهی کابل ها فضای مناسبی هست. به خصوص در مراکز داده ای که از چندین رک کنار استفاده می نمایند،  فضای بیشتری را برای کابل ها درون رک در نظر بگیرید تا مسیریابی کابل ها ساده تر باشد.

سرور HP ProLiant DL380 G10

Image result for HP ProLiant DL380 G10

کمپانی HPE در صنعت تولید سرورها همیشه پیشتاز بوده است و سرورهایی که روانه بازار می کند در برآورده کردن نیاز مشتریان مثمر ثمر واقع می شوند . سرور HP ProLiant DL380 G10 از جمله محصولات جدید این کمپانی می باشد که با آخرین تکنولوژی ها در زمینه افزایش امنیت ، کارایی و توسعه پذیری  همراه است .  با توجه به اینکه این سرور توسط یک گارانتی جامع پشتیبانی می شود ، لذا جهت استفاده در هر محیط سروری مناسب است . سرور DL380 G10 به شکل ایمن ، برای کاهش هزینه ها و پیچیدگی طراحی شده است .

سرور DL380 G10 مانند سایر محصولات هم رده خود از خانواده پردازنده های Intel® Xeon® Scalable  پشتیبانی می کند ، این پردازنده عملکرد را تا 71% افزایش می دهد و با قابلیت پشتیبانی از تعداد Core های بیشتر ، کارایی را تا 271% بالا می برد. از جمله دیگر قابلیت های این پردازنده می توان به پشتیبانی از 2666MT/s HPE DDR4 SmartMemory با حداکثر ظرفیت 3.02 ترابایت که 113% سریعتر از  2400MT/s می باشند ، اشاره کرد .

سرورهای ProLiant این کمپانی از تکنولوژی جدید HPE Persistent Memory ، بهره می برند .  این قابلیت منجر به ایجاد کارایی و عملکرد بی سابقه ای برای پایگاه داده و پردازش انواع بار کاری می شود ، همچنین احتمال از بین رفتن اطلاعات بسیار کاهش می یابد و با اطمینان کامل می توان به انجام برنامه های حیاتی پرداخت.

دیگر ویژگی ها و قابلیت های سرور DL380 G10 HP :

**•     پشتیبانی از 12GB/s SAS
**•    فراهم نمودن حداکثر 20 عدد درایو NVMe
**•    ارائه دادن یک محدوده وسیع از قابلیت های محاسباتی

 

1 پردازنده  Intel Xeon Platinum برخلاف پردازنده  E5 v4 نسل قبلی ، عملکرد را تا 71% افزایش می دهد . همچنین این پردازنده با پشتیبانی از 28Core کارایی را تا 28% افزایش می دهد . در مقابل پردازنده  E5-2699 v4 نسل قبلی ، از 22Core پشتیبانی می کند ( 28cores/22 cores= 1.27) .

2  پردازنده Intel Xeon Platinum با پشتیبانی از 16 گیگابایت ظرفیت NVDIMM در مقابل نسل قبلی که 16GB NVDIMM را ارائه می دهد ، 2 برابر افزایش ظرفیت دارد .

3  حافظه 2666MT/s در سرورهای Gen10 در مقایسه با حافظه 2400MT/s نسل قبلی ، 11% سریعتر عمل می کنند و این امر موجب افزایش عملکرد سرور می شود .

خرید سرور HP Proliant G9 یا HP Proliant G8

درباره سرورهای HP :

به طور کلی سرورهای HP از محبوب ترین سرورهای جهان هستند. قابلیت های متعدد این سرورها سبب شده است که برای مشاغل کوچک و متوسط مورد استفاده قرار گرفته و بسیار مناسب باشند.

حال زمانی که نوبت به انتخاب سرور مناسب برای کسب و کار شما می رسد، حتما باید موارد مختلفی را در نظر گرفت تا سرور خریداری شده برای سازمان شما کاملا مناسب باشد و بتواند کلیه نیازهای شما را چه در حال حاضر و چه در آینده تأمین نماید.در خرید سرورهای HP  می توان از بین انواع مختلفی ان انتخاب کرد که هر کدام از ویژگی های مختلفی برخوردار می باشند.

خواسته کلیه مدیران IT این است که تجهیزات استفاده شده در شبکه در حالی که کار کمی انجام می دهند بهره وری بیشتری داشته باشند. به همین دلیل هنگام خرید یک سرور، مناسب بودن قیمت و کارایی بالایی آن از اهیمت ویژه ای برخوردار می باشند.

برای خرید سرور HP Proliant G9 یا HP Proliant G8 باید سرورهای G9 و G8 را مورد مقایسه قرارداد.

مقایسه‌ی سرورهای G9 و G8:

خرید سرور HP Proliant G9 یا HP Proliant G8

 لازم به ذکر است هنگام خرید سرور HP مدل های مختلفی در پیش روی شما قرار می گیرند که هر کدام نیز به سری های مختلفی تقسیم می شوند برای مثال سرورهای DL380 خود به DL380 G7، DL380 G8، DL380 G9 و DL380 G10 تقسیم می شوند. هر کدام از این مدل های عنوان شده ممکن است دارای برخی از ویژگی های مورد نیاز شما باشند به همین دلیل داشتن اطلاعات کافی در رابطه با قابلیت های هر کدام از انها به انتخاب شما کمک خواهد کرد.

سرورهای HP Gen9 همه دارای استاندارد پردازنده های معروف Xeon Haswell اینتل هستند و گزینه های فنی زیادی از جمله 26 انتخاب مختلف پردازنده  تا 18 هسته و 50٪ کش L3 را ارائه می دهند و البته یکی از قابلیت های بهبود یافته فنی سرور HP Gen9نسبت به مدل های قبل ارتقاء حافظه DDR3 به DDR4 است که این به شما امکان می دهد تابه حداکثر سرعت 2.133 مگاهرتز در ثانیه برسید.

سرورهای HP Gen9 برای افزایش کارایی، در دسترس بودن داده ها و ظرفیت ذخیره سازی، دسترسی آسان تری برای نصب پردازنده و کنترلرهای RAID در سطح سازمانی دارند. SmartDrives ، SmartMemory و آداپتورهای شبکه انعطاف پذیر نیز پیکربندی گزینه ها و افزایش بهره وری کلی را آسان می کنند. بعلاوه ، شکاف های رنگی DIMM در سرورهای Gen8 هنوز در سرورهای Gen9 وجود دارند و پیکربندی حافظه و به روزرسانی را آسان می کنند.

سرورهای HP ProLiant Gen9 با فراهم کردن سه برابر قدرت محاسباتی در هر وات نسبت به سرورهای Gen8 به گونه ای مقرون به صرفه هستند. این به معنای صرفه جویی 62٪ هزینه در طول استفاده ازسرور و شامل هزینه اولیه خرید نیز می شود. علاوه براین این سرور با داشتن اتوماسیون ساده و سرعت 66 برابر بیشتر باعث صرفه جویی در وقت مدیر و بهبود عملکرد کلی SLA می‌شود. پس می توان اینطور عنوان کرد گرچه این سرور نسبت به مدل های قبلی خود از قیمت بالاتری برخوردار هستند اما با گذشت زمان با صرفه جویی در وقت و سرعت بخشیدن بر کار می تواند هزینه صرف شده را جبران نماید.

از دیگر ویژگی های مهم سرور HP ProLiant Gen9 که جز نکات مثبت فروش آنها هستند عبارتند از :ظرفیت محاسباتی بیشتر، استقرار سریعتر، اتوماسیون ساده، عملکرد بهتر حافظه و هزینه کم تر استفاده می باشد.همچنین این دستگاه ها به لطف داشتن قابلیت مدیریت مجزا وجداسازی شده تنظیم ، نظارت و نگهداری آسان تری را دارند.

مزایای پشتیبانی از قابلیت های دستگاه های نسل قبل:

از آنجا که سرورهای G9 به عنوان سرورهای مدل جدیدتر با قابلیت های چشمگیری نسبت به نسل های قبل هستند اما با این حال نمی توان سرورهای قبل را منسوخ شده دانست زیرا ممکن است این سرور ها از قابلیت های مورد نیاز جهت یک شرکت و یا سازمان برخوردار بوده و به علت قیمت کم تر برای آنان مناسب تر باشند. به همین دلیل بازگشت به قابلیت های یک نسل – یا حتی چندین نسل قبل  – می تواند راهی عالی برای پس انداز کردن دارایی باشد بدون آنکه عملکرد و یا کارکردی را قربانی کند. و اگر برخی از ویژگی های اضافه شده را دوست دارید ، می توانید سرور خود را ارتقاء دهید و با اطمینان کامل به کسب و کار خود ادامه دهید.

مقایسه‌ی دو سرور DL360 Gen9 و DL380 Gen9

مقایسه دو سرور DL360 Gen9 و DL380 Gen9

خرید سرور مناسب می تواند تاثیر زیادی بر کسب و کار شما بگذارد. زیرا یک سرور خوب می تواند نحوه فعالیت مشاغل کوچک را تغییر دهد و حتی به رشد آنان کمک شایانی نماید. به همین دلیل در مقاله‌ی مقایسه دو سرور DL360 Gen9 و DL380 Gen9 ، ، سعی خواهیم کرد مواردی که به شما در خرید یک سرور جدید و یا به روز رسانی تنظیمات آن کمک خواهد را عنوان نماییم.

لازم به ذکر است از میان سرورهای تولید شده توسط شرکت های مختلف، سرورهای کمپانی  HP همواره ازمحبوبت بالاتری در میان کاربران برخوردار می باشند. شاید بتوان گفت امکانات و راحتی استفاده از آن از جمله عوامل تاثیر گذار هستند.

از عواملی که هنگام خرید یک سرور به خصوص سرورهای HP می بایست در نظر گرفت، مصرف انرژی و راندمان کاری آن بوده البته هزینه خرید و تجهیز سرور نیز از جمله این عوامل می باشد.

یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار ظرفیت دستگاه است که ممکن است در پنج سال آینده برای شرکت مناسب نبوده و نیاز به گسترش داشته باشد. به همین دلیل هنگام خرید اولین سرور به این نیاز دقت لازم را داشته و سعی کنید فضای ذخیره مورد نیاز خود را شناسایی و حتی پیش بینی کرده و بر اساس آن خرید خود را انجام دهید.

سرورها Rackmount و Blade نسبت به سرورهای Tower فضای کمتری را اشغال می کنند، به همین دلیل اگر نیاز به تعداد زیادی سرور دارید حتما از دو نوع اول استفاده نمایید و  اگر به عنوان یک کارشناس شبکه در یک شرکت کوچک و متوسط به دنبال انتخاب و خرید سرور مناسب هستید حتما دو مدل از سرورهای HP ProLiant DL360 Gen9 و HP Proliant DL380 Gen9 را در لیست نهایی خود قرار دهید.

می توانید جهت مشاهده‌ی اطلاعات درباره‌ی این دو سرور و یا جهت خرید به لینک های قرارداده شده مراجعه نمایید.

درحالی که امروزه برای کسب و کارهای کوچک گزینه های مختلفی از سرور وجود دارد شما میخواهید یک گزینه مناسب را برای کسب و کار خود انتخاب کنید و همچنین گسترش سیستم های خود در  آینده را نیز در نظر بگیرید. قبل از تصمیم گیری نهایی دو گزینه مورد نظر شما HPProLiant DL360 Gen9 و DL380 Gen9 هستند.

می توان گفت این دو به عنوان دو سرور قدرتمند موجود در بازار قابلیت های قابل توجهی را به مشتریان ارائه می نماید. این دو به دلیل عملکرد و کارایی بالا مناسب تجارت کوچک شما در محیط پر سرعت امروز است.

مدل های Gen9 نسبت به مدل های قبلی پیشرفت چشم گیری را داشته اند،هردوی این دستگاه ها به گونه ای طراحی شده اند که ویژگی حافظه هوشمند،آرایه سازی اطلاعات وحتی ویژگی محافظت از اطلاعات را به صورت کاملا پیشرفته دارا می باشند.

 

خصوصیات مشترک میان سرورهای DL360 G9 و DL380 G9:

هر دوی این سرورها Rackmount هستند و خصوصیات مشترک زیادی را دارند که این مورد جای تعجب زیادی ندارد. هر دو دستگاه از سری پردازنده های Intel E5-2600 Xeon استفاده می کنند که می توانید برای آنها تا حداکثر 18 هسته را دریک سرور در نظر بگیرید.اما برای قدرت بیشتر پردازش می توانید برای هر سرور یک جفت پردازنده استفاده کنید و این به معنی پردازنده 36 هسته ای برای هر سرور می باشد.

هر دو سرور از توان محاسباتی پردازنده Xeon بهره مند هستند از آنجایی که Xeon به صورت توان محاسباتی در هسته طراحی شده است هم از نظر مصرف انرژی کارآمد است و هم اینکه سرعت بالایی را ایجاد می کند. این پردازشگر استثنایی قدرت بالای پردازش را در این سرورها نمایش می دهد.

مشخصه دیگری که در این دستگاه ها بهبود یافته است، سازگاری آن ها با حافظه DDR4 است که دارای مزایای مختلفی است که در زیر به آن ها اشاره می کنیم:

1.سرعت بیشتر انتقال داده های بزرگتر

2.تراکم بیشتر ماژول ها ، که به دستگاه امکان می دهد رم بیشتری را بدون نیاز به فضای اضافی فراهم کنند.

3.بهبود یافتن بهره وری در انرژی

یکی از مواردی که کمپانی سیسکو به آن دقت زیادی داشته است دمای دستگاه بوده است که تاثیر زیادی بر روی راندمان انرژی و بهره وری دستگاه دارد. با طراحی این سرورها به مشاغل کوچک این امکان را داده است که با سرمایه گذاری بر روی دستگاه های کم مصرف ازهزینه های مصرفی جلوگیری کرده و بهترین کارایی را از این سرورها ببرند.

مزیت قدرت دستگاه ها:

از آنجا که DL360 G9 و DL380 G9 دارای قدرت زیادی هستند ، هر دو گزینه عالی برای مشاغلی هستند که عملکرد آنها به سرعت و قابلیت اطمینان سرور آنها بستگی دارد. این دستگاه ها مجهز به پردازش محاسبات مبتنی بر ابر(Cloud computing) هستند و می توانند بانکهای اطلاعاتی بزرگی را که بخشی از یک محیط کار سریع یا در حال تغییر است به سرعت مدیریت کنند.

و به لطف فناوری هوشمند Array HP ، می توانید مطمئن شوید که تمام داده ها و اطلاعات حساس شما به صورت کاملاً ایمن، محافظت شده می باشند.

ابعاد سرورها:

تفاوت اصلی بین سرور ProLiant DL380 Gen9 و DL360 Gen9 در اندازه هر کدام از آنها می باشد. DL380 یک سرور 2U است در حالی که DL360 یک سرور 1U است. با داشتن ابعاد بزرگترDL380 ، بدیهی است که به فضای بیشتری در قفسه احتیاج دارد و همچنین نیاز به نصب درایوهای بیشتری را خواهد داشت.

با این وجود DL380 Gen9 قابلیت توسعه اسلات های 2P خود را دارد و به دلیل داشتن قابلیت اطمینان، سرویس دهی و همچنین در دسترس بودن مورد استقبال وحمایت بیشتری قرارگرفته است.

سرور DL360 G9که باریکتر از مدل DL380 Gen9 است فقط یک یونیت فضا را اشغال می کند به همین دلیل برای شرکت های کوچک که دارای فضای کافی نیستند مناسب می باشد. DL360 G9 دارای عملکردهای بهبود یافته تری نسبت به مدل های قبلی خود بوده و دارای بهترین حافظه و قابلیت توسعه I / O با فرمت 1U است. این بدان معناست که می تواند اساساً همان نوع عملکرد عالی و قابلیت اطمینان را درمقایسه با DL380 داشته باشد.

مقایسه جانبی

 HP ProLiant DL360 Gen 9HP ProLiant DL380 Gen 9
پردازندهIntel XeonIntel Xeon
حافظه رم3.0 TB3.0 TB
فضای اشغالی1U2U
LFF HDDs412
SFF HDDs1024
حداکثر هسته درهراسلات2222
نوع حافظهDDR4DDR4
ارتقاUp to 2 processors

(44 cores)

Up to 2 processors

(36 cores)

در این مقاله سعی کردیم تا هر آنچه نیاز است درباره تفاوت میان این دو سرور وجود دارد گفته شود. اگر می خواهید سروری را خریداری نمایید پس از بررسی کامل نیازهای زیرساخت شبکه خود، اطلاعات کاملی را از سرور مورد نظر خود تهیه نمایید. زیرا پس از خرید سرور نحوه تجهیزآن مهمتر می باشد زیرا سرورها به تجهیزاتی نظیر رم ، هارد، پاور و CPU نیاز دارند.

تاثیر کیفیت بر کارایی تجهیزات شبکه

زمانی که صحبت از کیفیت به میان می‌آید، در واقع در ذهن خود به سنجش درصد رضایت‌مندی خودمان از محصول یا خدماتی که استفاده کرده‌ایم، می‌پردازیم.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام مسترشبکه، سنجش یک محصول در دید کاربران متفاوت هست؛ اما کیفیت و گارانتی المان‌هایی هستند که برای بیشتر کاربران در خرید تجهیزات شبکه بسیار پراهمیت هست. خرید مناسب برای هر کاربر و یا مصرف‌کننده باعث رضایت‌مندی در خرید می‌شود.

گاهی ممکن است این رضایتمندی با مقایسه به دست بیاید و این مقایسه زمانی نتیجه‌بخش است که محصول مورد استفاده، کارایی در حد مطلوبی را تا به امروز در بازار ارائه داده باشد. برای نمونه، هنگام خرید یک سوئیچ شبکه اولین محصول پیشنهادی که به گوش همه آشنا است خرید یکی از مدل‌های سوئیچ سیسکو ۲۹۶۰هست؛ زیرا کیفیت این محصول نسبت به سایرین بر همگان اثبات‌ شده است.

در این متن به ارائه‌ی تأثیر کیفیت تجهیزات شبکه بر کارایی استفاده از آن‌ها در شبکه‌های کامپیوتری و عواملی که در انتخاب یک شرکت معتبر تأثیرگذار است، می‌پردازیم که شامل:

۱.سهولت خرید و در دسترس بودن

اکثر تجهیزات شبکه در ایران تولید نمی‌شوند و از طرفی دیگر به دلیل وجود تحریم‌ها، برندهای مطرح جهان در ایران هیچ‌گونه نمایندگی ندارند. این عوامل سبب سرگردانی مصرف‌کنندگان در انتخاب این‌گونه تجهیزات شده است. به همین دلیل سهولت خرید و دسترسی سریع و آسان در هنگام خرید این‌گونه تجهیزات به‌عنوان یکی از فاکتورهای ارزشمند به‌حساب می‌آید. از طرفی برای کارایی بهتر تجهیزات شبکه به مرجعی قابل‌اطمینان و همیشه در دسترس نیازمندیم که به‌راحتی تجهیزاتمان را خریداری کنیم. این ویژگی جهت جلوگیری از اتلاف وقت و کارایی بهتر در تجهیزات شبکه فاکتور مهمی است.

۲. اطمینان از اورجینال بودن دستگاه

متاسفانه امروزه در بازار تجهیزات شبکه شاهد فروش مدل‌های غیر اورجینال زیادی هستیم که توسط شرکت‌ها ارائه می‌شوند، به‌طورمعمول این تجهیزات حتی بدون گارانتی معتبر به فروش می‌رسند.

احتمال اینکه کالای غیر اورجینال از کیفیت پایینی برخوردار باشد، زیاد است. کیفیت تجهیزات شبکه تنها توسط افراد متخصص در این زمینه قابل‌ بررسی هست به همین دلیل توصیه می‌شود کالای مورد نیاز خود را از شرکت‌های معتبر خریداری کرده تا در رابطه با کیفیت و گارانتی آن اطمینان داشته باشید به‌طوری‌ که علاوه بر مشاوره جهت خرید، بتوانند گارانتی معتبری نیز برای این تجهیزات ارائه نمایند.

۳. مشاوره با کارشناس

یکی از فاکتورهای مهم در خرید تجهیزات شبکه مشاوره با کارشناسان متخصص در این زمینه هست؛ اما متاسفانه اکثر افراد و یا حتی شرکت‌هایی که در زمینه فروش تجهیزات شبکه فعالیت دارند از دانش و تجربه کافی جهت مشاوره برخوردار نبوده و سبب می‌شوند تا خریدار هنگام انتخاب دستگاه دچار سردرگمی و یا حتی اشتباه شود.

هنگام خرید از یک شرکت مطمئن می‌توان از تجربه و دانش کارشناسان موجود در آن شرکت بهره برد و با دید باز و قیمت مقرون‌به‌صرفه اقدام به خرید کرد.

۴. کیفیت اصلی

هنگام خرید تجهیزات شبکه اورجینال و با کیفیت، تأثیر آن را روی کیفیت شبکه و همچنین مدت‌زمان استفاده از آن خواهید دید. در صورت استفاده از دستگاه‌های غیراورجینال یا ضعیف در بازار، در آینده نه‌چندان دور با خرابی آن‌ها و ضرر و زیان مالی روبرو خواهید شد. اگر چه تجهیزات با کیفیت پایین در کوتاه‌مدت می‌تواند نیاز شما را برطرف کند ولی از قدرت و کیفیت کافی برخوردار نبوده و ممکن است سبب ایجاد اختلال در عملکرد شبکه شود که این عامل می‌توانند ضرر مالی بسیاری را بر پیکره یک کسب‌ و کار ایجاد کند.

۴. خدمات پس از فروش

امروزه خدمات پس از فروش برای تجهیزات شبکه به امری ضروری تبدیل‌ شده است. شاید یکی از مهم‌ترین دلایل آن قیمت بالای این تجهیزات هست. از طرفی هنگامی‌ که یک شرکت کالای خود را با گارانتی به فروش می‌رساند در واقع این اطمینان را به مشتری خود می‌دهد که کالای خریداری‌ شده از کیفیت مناسبی برخوردار است و در صورت وجود هر گونه ایراد کالا به شرکت بازگشته، تعمیر و یا کالای جدید دیگری به خریدار بازگردانده می‌شود؛ اما نکته قابل‌ توجه این است که برخی شرکت‌ها با عنوان گارانتی اصالت کالا، تجهیزات خود را به فروش رسانده اما پس‌ازآن هیچ‌گونه مسئولیتی را در قبال اختلال و یا خرابی که پیش‌آمده، نمی‌پذیرند.

فروشگاه اینترنتی مستر شبکه به‌عنوان واردکننده رسمی تجهیزات شبکه در ایران کلیه تجهیزات خود را با گارانتی اصالت کالا به فروش می‌رساند. گارانتی مستر شبکه به‌عنوان معتبرترین گارانتی در زمینه فروش تجهیزات شبکه هست. برای مشاهده‌ی محصولات شبکه نظیر خرید سوئیچ سیسکو، روتر سیسکو، قیمت سرورg۹ و دیگر محصولات شبکه به وب‌سایت مسترشبکه مراجعه کنید و می‌توانید مشخصات، قیمت و ویژگی‌های محصول را به‌صورت کامل بررسی کنید.

همچنین از طریق شماره تماس ۶۲۹۱۳-۰۲۱ با مشاوران مستر شبکه تماس حاصل کرده و مشکلات خود را در زمینه تجهیزات شبکه با آنان مطرح کنید.

منبع: https://www.isna.ir/news/98061105599/تاثیر-کیفیت-بر-کارایی-تجهیزات-شبکه