بانک شبکه

بانک شبکه

بانک شبکه ، اطلاعات در مورد نحوه راه اندازی شبکه
بانک شبکه

بانک شبکه

بانک شبکه ، اطلاعات در مورد نحوه راه اندازی شبکه

سرور HP چیست

سرور HP چیست


یک سرور اچ پی (HP server) نوعی سیستم کامپیوتری است که توسط شرکت هیولت پکارد اینترپرایز (Hewlett Packard Enterprise) طراحی و تولید شده است تا منابع محاسباتی را به سایر کامپیوترها یا دستگاه‌ها در شبکه فراهم کند. سرورهای اچ پی در محیط‌های مختلفی مانند مراکز داده، محیط‌های محاسبات ابری و کسب و کارهای کوچک تا متوسط استفاده می‌شوند.

سرورهای اچ پی در انواع مختلفی از جمله سرورهای تاور، سرورهای رک‌مونت، سرورهای بلید و سیستم‌های هایپر-کانورج شده عرضه می‌شوند تا نیازهای محاسباتی مختلف را برآورده کنند در ادامه به بررسی هریک از انواع سرور های اچ پی می پردازیم. این سرورها از سیستم‌عامل‌های مختلفی مانند Microsoft Windows Server، Linux و VMware پشتیبانی می‌کنند و می‌توانند اجرای برنامه‌ها و خدمات مختلفی از جمله پایگاه‌داده‌ها، سرورهای وب، مجازی‌سازی و تجزیه و تحلیل داده را پشتیبانی کنند.

تفاوت نسل های سرورهای hp

اچ پی برای طبقه‌بندی سرورهایش آنها را در نسل‌های مختلف ارایه می‌کند. در سال 2011، نسل 7 این سرورها پیشتاز بازار بودند و مشخصا سرور DL380 G7 عنوان پرفروش‌ترین سرور جهان در 2011 را از آن خود کرد و در 13 فوریه 2013 نیز نسل هشتم سرورهای خود را به خانواده IT دنیا معرفی کرد. اچ پی بعد از آن، سرورهای نسل 9 خود را با هدف کاهش قیمت و پیچیدگی، امکان رشد تجارت و شتاب در سرویس‌دهی به بازار عرضه کرد. بار دیگر رتبه پرفروش‌ترین سرور در دنیا از آن  سرور اچ پی شد. در سال 2017 با معرفی سرورهای نسل 10 اچ پی، افق جدیدی از امنیت را به روی جهان IT گشود و بار دیگر  سرور HPE DL380 G10 پرفروش‌ترین سرور دنیا را در سال 2017 از آن خود کرد ( سرور اچ پی). از آنجایی که سرورهای نسل 11 اچ پی نیز به بازار معرفی شده‌اند، اغلب سرورهای نسل 8 و 9 به عنوان سرور استوک به فروش می رسد.خانواده نسل 9 hp در این سرورها نیازهای حجم‌های کاری بسیار متنوعی را پاسخگو هستند. در سرورهای نسل 10 اچ پی نیز شاهد توانایی‌های بسیاری هستیم. صرفه جویی اقتصادی و افزایش چابکی و امنیت از جمله مزایای hp G10 است. در خانواده نسل 8 سرورهای اچ پی، e یعنی Essential و p یعنی Performance که برای نامگذاری مدل‌های مختلف سرور استفاده می‌شد. سرورهای پرولیانت نسل نه اچ پی تنها از معماری اینتل استفاده می‌کنند. سیستم نامگذاری اچ پی، ویژگی‌ها و وضعیت آنها را بهتر بیان می‌کند. اچ پی در سرورهای پرولیانت نسل 10 خود، برخی از مدل سرورهای نسل 9 را از سبد محصولاتش حذف کرده و تعداد مدل‌هایی که تاکنون به بازار ارایه داده به 15 مدل رسانده است.

منبع:

سرور HP چیست





نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.