بانک شبکه

بانک شبکه

بانک شبکه ، اطلاعات در مورد نحوه راه اندازی شبکه
بانک شبکه

بانک شبکه

بانک شبکه ، اطلاعات در مورد نحوه راه اندازی شبکه

تفاوت سوئیچ های مدیریتی و غیرمدیریتی

راهنمای خرید سوئیچ های مدیریتی و غیرمدیریتی

راهنمای خرید سوئیچ های مدیریتی و غیرمدیریتی: کدام یک می تواند نیاز شما را تأمین کند؟

سوئیچ های شبکه مثل مغز متفکر در شبکه های خانگی یا سازمانی به عمل می کنند. به همین خاطر ، انتخاب سوئیچ شبکه مناسب برای مدیران شبکه امری مهم تلقی می گردد که انتخاب درست سوئیچ شبکه از میان سوئیچ های مدیریتی و غیر مدیریتی که هر کدام از آنها در مدل های متفاوت با قابلیت های گوناگون می باشند تا کاربران و کارشناسان بتوانند به درستی انتخاب نمایند

 

سوئیچ های Managed یا Unmanage :

  • سوئیچ های مدیریتی ( Managed ):

سوئیچ های مدیریتی می توانند کامل ترین کارها را در یک شبکه انجام دهند. این سوئیچ های شبکه به دلیل ویژگی های متنوع و با کیفیت مانند VLAN ، CLI ، SNMP ، مسیریابی IP ،  QoS و غیره اغلب در لایه اصلی یک شبکه بخصوص در مراکز داده بزرگ و پیچیده استفاده می شوند.

باید گفت که به دلیل ویژگی های مختلف و همچنین اندازه مختلف شبکه سوئیچ های دیگری با مدیریت آسان تر در بازار وجود دارند که به آنها سوئیچ های Smart گفته می شود. این سوئیچ ها تنها بخشی از قابلیت های سوئیچ های مدیریتی را ارائه می نمایند.

زمانی که یک شرکت با توجه به نیازهای محدودی که دارد، هزینه‌ی محدودی را نیز برای خرید سوئیچ در نظر می گیرد که در اینجا سوئیچ های Smart پیشنهاد می شود زیرا می تواند بسیاری از نیازهای آنها را برطرف نمایید.

 سوئیچ سیسکو سری Small Bussiness 300 

 

  • سوئیچ های غیر مدیریتی (Unmanage):

اگر بخواهیم سوئیچ های مدیریتی و غیرمدیریتی را مقایسه کنیم ، شاید بهترین تعریف این باشد که سوئیچ های مدیریتی یا همان مغز متفکر شبکه هوشمندانه شبکه را کنترل و مدیریت می کنند و این درحالی است که سوئیچ های غیر مدیریتی به عنوان ابزاری ساده در خدمت ادمین شبکه می باشند.

سوئیچ های غیرمدیریتی نوعی سوئیچ شبکه  plug و  play Ethernet می باشند. در واقع می توان گفت تنها کاری که کاربران باید انجام دهند این است که آن را به شبکه متصل کرده و منتظر شوند تا آغاز به کار نمایند زیرا این سوئیچ ها اصلا به پیکربندی و کانفیگ نیازی ندارند. به طور کلی هنگامی که برای رفع نیاز های خود به چند پورت نیاز پیدا کردید این سوئیچ ها می توانند در این زمینه به شما کمک نمایند.

سوئیچ دی لینک مدل DES-1005A

سوئیچ دی لینک مدل DES-1008A

سوئیچ دی لینک D-Link DES-1016A


سوئیچ مدیریتی و غیر مدیریتی : فرق میان این دو چیست؟

انواع مختلفی از سوئیچ های مدیریتی و غیر مدیریتی در برند های مختلف در بازار وجود دارند. اما در این میان سوئیچ های سیسکو از محبوبیت بیشتری برخودار می باشند. شاید دلیل آن قابلیت های بالای ارائه شده توسط این دستگاه ها می باشد.

جدول زیر برخی تفاوت ها میان سوئیچ های شبکه مدیریتی و غیر مدیریتی را نشان می دهند.

راهنمای خرید سوئیچ های مدیریتی و غیرمدیریتی


سوئیچ های مدیریتی یا غیر مدیریتی :

 

  • کدام یک نیاز شما را بر آورده می سازد؟

در اغلب موارد مدیران IT در تلاش هستند تا با انتخاب درست و مناسب سوئیچ، کیفیت کارکرد شبکه را تضمین نماید. حال سوئیچ های شبکه مدیریتی و غیر مدیریتی: از میان این دو کدام را انتخاب نماییم ؟ شاید بتوان گفت این سوالی است که برای بسیاری از کارشناسان IT ممکن است پیش آید.

 

  • سوئیچ های مدیریتی برای شبکه های تجاری مناسب است یا غیر مدیریتی؟

نمی توان جواب این سوال را با بله یا خیر داد زیرا این انتخاب به شبکه شما بستگی دارد که آیا وسعت کار بزرگ است یا کوچک. بعنوان مثال بسیاری از شبکه های تجاری واقعاً کوچک ، سوئیچ های مدیریتی ندارند ، زیرا آنچه آنها نیاز دارند ، عملکردهای اصلی سوئیچ های اترنت می باشد.

در حالی که برای شبکه های تجاری پیچیده یا مراکز بزرگ داده با هزاران کاربر حتما باید از سوئیچ های مدیریتی استفاده شود. سوئیچ های مدیریتی می توانند ترافیک داده ها را بر اساس کاربران ، میهمانان ، پشتیبان گیری ، مدیریت و سرورها جدا نمایند. این کار نه تنها راه حل بهتری را برای کنترل ترافیک داده به مدیران ارائه می دهند بلکه محافظت کاملی را برای کل شبکه فراهم می آورند.

 

  • سوئیچ های مدیریتی برای مصارف خانگی مناسب است یا غیر مدیریتی؟

طبق بررسی های به عمل آمده بیشتر مردم از سوئیچ های شبکه ۸ و ۲۴ پورت برای مصارف خانگی خود استفاده می کنند. آیا این بدان معناست که سوئیچ های مدیریت شده در شبکه خانگی محبوب تر هستند؟ اگر کاربر احساس کند که به کنترل و امنیت بیشتری برای مصارف خانگی خود نیازمند است خرید سوئیچ های مدیریتی می تواند بهترین گزینه باشد. با این حال اگر کاربر نمی خواهد زمان زیادی را صرف پیکربندی سوئیچ خریداری شده نماید سوئیچ غیر مدیریتی برای آنان مناسب تر است.

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.